Hogyan tanul nyelvet a kisgyermek?
Elgondolkozott már valaha azon, hogy miért tűnik nehezebbnek nyelvet tanulni felnőtt fejjel, mint gyerekként?
MRI (mágneses rezonancián alapuló agytérképező technológiát használó) vizsgálatok segítségével a tudósok bebizonyították, hogy a nyelvtanulási folyamat nem csak látszólag változik, ahogy múlnak az évek. A gyerekek esetében, amikor nyelvet tanulnak, agyuknak ugyanaz a része aktivizálódik az idegennyelv-tanulás folyamán, mint az anyanyelvtanulás során. Körülbelül 7 éves korunk után azonban agyunk az új nyelvet egy az anyanyelvétől eltérő területen kezdi feldolgozni.
Azon vizsgálati résztvevőkben, akik több nyelvet tanultak párhuzamosan életük legkoraibb szakaszában, az agy egyazon része mutatkozott aktívnak az MRI vizsgálatok során. Például, ha egy sárga színű régió jelöli a lengyel nyelv használata során aktív területet, és egy piros színű régió jelöli az angolt, a kutatás során nagy kiterjedésű narancssárga területet találtak, melyet a két nyelvi terület átfedése hozott létre. Az ilyen típusú átfedések mutatják a nyelvi képességek egy területen való egyesülését az agyban.
Azon vizsgálati résztvevőkben, akik életük későbbi szakaszában sajátítottak el idegen nyelveket, az MRI képeken az agy egymástól jól elkülönülő régiói mutatkoztak aktívnak a nyelvhasználat során.
A Helen Doron Early English nyelvtanulási módszer a kisgyermek agyának egyközpontú nyelvfeldolgozását próbálja kihasználni, miközben anyanyelvi módszerrel tanítja az angol nyelvet más anyanyelvű gyerekeknek. A Helen Doron csoport 23 országban van jelen világszerte, és lenyűgöző eredményeket ért el az elmúlt 20 évben.